قطار کرمان مسابقه استان یزد منطقه آزاد

قطار: کرمان مسابقه استان یزد منطقه آزاد سیستان وبلوچستان دوومیدانی مسابقات دوومیدانی دوومیدانی نونهالان پسر

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند…!

هیچ‌یک از ما انسان‌های کاملی نیستیم، ولی انگار عده‌ای حتی بویی از انسانیت نبرده‌اند. نمونه این انسان‌ها را می‌توان در بین افراد محبوب تاریخ هم پیدا کرد.

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند...!

این صورت ها آن قدرها هم خوب نبودند…!

عبارات مهم : تاریخ

هیچ یک از ما انسان های کاملی نیستیم، ولی انگار عده ای حتی بویی از انسانیت نبرده اند. نمونه این انسان ها را می توان در بین افراد محبوب تاریخ هم پیدا کرد.

به گزارش هفته نامه چلچراغ، هیچ یک از ما انسان های کاملی نیستیم، ولی انگار عده ای حتی بویی از انسانیت نبرده اند. نمونه این انسان ها را می توان در بین افراد محبوب تاریخ هم پیدا کرد، انسان هایی که ممکن است در نگاه اول موجه و معقول به نظر برسند، ولی هنگامی که از نزدیک و مو شکافانه با شخصیت آن ها رو به رو می شویم، نقص های عمیقی را در وجودشان شناسایی کنیم که باعث شود دید ما نسبت بهشان کاملا عوض کردن کند. در این شماره از ایکس فایل کمی زیاد با نقاط تاریک شخصیتی تعدادی از افراد محبوب تاریخ آشنا خواهیم شد.

مادر ترزا

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند…!

ممکن است در نگاه اول، نقد کردن شخصی مثل مادر ترزا کفر آمیز و نا جوانمردانه به نظر برسد، چون از نظر مسیحیان هیچ کس مثل مادر ترزا به فکر افراد بیمار و رنجور نبوده. ولی طبق گزارشی که در نشریه تایمز آو ایندیا منتشر شده، انگیزه مهم او تا حدی خود خواهانه و کمتر در جهت کمک به مردم بوده. درواقع مادر ترزا زیاد قصد داشته تا با کمک به نیاز مندان، به پیروان مذهبش اضافه کند.

هیچ‌یک از ما انسان‌های کاملی نیستیم، ولی انگار عده‌ای حتی بویی از انسانیت نبرده‌اند. نمونه این انسان‌ها را می‌توان در بین افراد محبوب تاریخ هم پیدا کرد.

مادر ترزا با وجود در اختیار داشتن مقدار زیادی از کمک های مردمی، به ندرت توانست سلامتی افراد مستضعف و بیمار را به آن ها برگرداند. او زیاد به مناطقی می رفت که از لحاظ بهداشت، مواد غذایی، دسترسی به دکتر و دارو در مضیقه بودند. بااین حال، او درد و زحمت را قشنگ می پنداشت، و بر این باور بود که زحمت کشیدن انسان ها، دنیا را به مکانی مقدس و بهتر تبدیل می کند. او طی مصاحبه اش با یک ضد مذهب معروف به نام کریستوفر هیچنز اظهار کرد: «زیباست هنگامی که می بینی که افراد بی بضاعت و فقیر، سرنوشتشان را قبول می کنند، و مانند عیسی مسیح، زحمت را با اشتیاق پذیرا می شوند. دنیا با زحمت ساکنینش تطهیر می شود.»

اما ظاهرا خود او از این باور پیروی نمی کرد و طبق گفته هیچنز، مادر ترزا هنگام مریضی، به طور دائم تحت مواظبت های پزشکی بیمارستان های آمریکایی بوده. ظاهرا درد و زحمت خودش جهت بهتر شدن اوضاع دنیا تاثیری نداشته.

هدف مهم ترزا این بود که با استفاده از نفوذش در انجام کار های خیر خواهانه، عده بیشتری را به پذیرش مذهب کاتولیک ترغیب کند. به باور او اگر انسان ها، همان طور که مسیح زحمت را تحمل کرد، به واقع طعم فقر و نیاز را بچشند، به مسیح نزدیک تر خواهند شد. ولی انگار مادر ترزا فراموش کرده بود که براساس گفته های انجیل، مسیح هرگز از زحمت کشیدن مردم ابراز رضایت نمی کرد و حتی بیماران درمانده را شفا می داد.

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند…!

وینستون چرچیل

همه ما وینستون چرچیل را به خاطر تلاش هایش علیه نازی ها در جنگ جهانی دوم می شناسیم. ولی بررسی تاریخ نشان می دهد که مشترکات او با دشمنانش در رابطه با برتری نژاد سفید کم نبوده هست. براساس کتابی با عنوان «امپراتوری چرچیل» نوشته ریچارد توی، چرچیل جوان در تشکلی که او آن را «جنگ های کوچک علیه انسان های وحشی» در آفریقا نام گذاری کرده بود، عضویت پیدا کرد. او اعتقاد داشت که خشونت آفریقایی ها علیه بریتانیا به علت تهاجم انگلیسی ها به خاکشان نبوده، بلکه به میل باطنی آفریقایی ها جهت کشتار بر می گشته.

هیچ‌یک از ما انسان‌های کاملی نیستیم، ولی انگار عده‌ای حتی بویی از انسانیت نبرده‌اند. نمونه این انسان‌ها را می‌توان در بین افراد محبوب تاریخ هم پیدا کرد.

بعد ها که چرچیل عضو پارلمان شد، منازعات متعددی را جهت مقابله با اقلیت پارلمان، مورد حمایت قرار داد. او در رابطه با کرد هایی که خواهان استقلال از دولت بریتانیا بودند، اعلام کرد: «من با کمال میل حاضرم جهت مقابله با قبایل وحشی، از گاز سمی استفاده کنم… این کار آن ها را به شکل فضاینده ای به وحشت خواهد انداخت.»

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند…!

مدتی بعد گاندی خواهان آزادی هند از چنگال استعمار بریتانیا شد. این عنوان به مذاق چرچیل خوش نیامد و باعث شد که چرچیل دستور قتل گاندی (به وسیله یک فیل!) را در آخرهای دهه 20 میلادی صادر کند. البته مسئله فقط گاندی نبود، او جایی صراحتا اعلام کرد: «من از هندی ها متنفرم. آن ها هم مردمان حیوان صفتی هستند و هم مذهبی وحشیانه دارند.» چرچیل حتی در دوران میان سالی نیز دست از افراطی گری بر نداشت.

در سال 1943، حاضر نشد جهت نجات مردم قحطی زده هند اقدام بشردوستانه ای انجام بدهد، و در نتیجه قحطی آن سال، حدود سه میلیون هندی از پای در آمدند. چرچیل خود مردم هند را که به باور او «مانند خرگوش زادوولد می کردند»، مقصر این فاجعه می دانست. بنابراین تعجبی ندارد که باراک اوباما نمی خواست مجسمه یادبود چنین فردی در کاخ سفید قرار داده شود.

ارسطو

بی شک این فیلسوف بزرگ یونانی، انسان خردمندی بوده، ولی زمانی که پای زنان به میان می آمده، یک ضد زن به تمام معنا می شد.

براساس مقاله ای نوشته شارلوت ویت با عنوان «تاریخچه دفاع از حقوق زنان در فلسفه»، نظر ارسطو درمورد زنان، چیزی فراتر از جنسیت زدگی هست. در نظر ارسطو، «زنان را حتی نمی توان انسان فرض کرد، در عالی ترین حالت، زنان شکل تکامل نیافته ای از مردان را تداعی می کنند.» به دلایلی اعتقاد بود که تعداد دندان های زنان از مردان کمتر است (که واقعا این گونه نیست)، و با وجود قدرت باروری زنان، آن ها را موجوداتی ناقص می دانست که تنها شاید جهت تولید مثل مناسب باشند و نه بیشتر. به باور ارسطو، زنان فقط زاینده هستند و این مردانند که در شکل دهی به کودک متولدشده موثر عمل می کنند. البته این حرف ارسطو در صورتی درست به نظر می رسد که مردان زاینده باشند. به گفته او «احتمالا زنان از مردان پست تر هستند.»

آیا این نحوه تفکر ارسطو باعث خواهد شد که ذهن بی نظیر او را نادیده بگیریم؟ البته که نه، ولی این عنوان نشان می دهد که حتی خردمندترین و متفکر ترین انسان ها هم کامل نیستند و می توانند اشتباه کنند.

استیو جابز

اگر شما نیز یکی از مصرف کنندگان محصولات اَپل هستید، یک تقدیر به استیو جابز بدهکارید. ولی حقایقی در رابطه با جابز وجود دارد که احتمالا کمی او را از جایگاه رفیعش پایین می آورد. به نظر می رسد جابز شخص بی رحمی بوده.

طبق گزارش شبکه سی.بی.اِس نیوز در رابطه با اَلکس گیبنی، کسی که مستند «استیو جابز: مردی در پوشش ماشین» را ساخته، جابز انسان پستی بوده. او پدر دختری بود که وجودش را انکار می کرد، و جهت سال ها اجازه نداد دخترش او را ملاقات کند. از سوی دیگر، کمپانی اپل با کارخانه های چینی که شرایط کاری بد و بی رحمانه ای داشتند، قرارداد همکاری امضا کرد. این کارخانه ها تا سرحد فوت از کارگرانشان کار می کشیدند تا محصولات اپل به موقع به دست مشتریان برسد. و در نتیجه همین فشار های کاری طاقت فرسا، تعدادی از کارگران دست به خود کشی زدند. هنگامی که یکی از نمونه های اولیه آیفون گم شد و خبرنگاری آن را به جابز تحویل داد، او به جای تقدیر از این خبرنگار بخت برگشته، به منزل او یورش برد و اسناد و رایانه شخصی او را مصادره کرد.

مارتین لوتر

شهرت او در نتیجه اعتراض نامه 95 ماده ای و اصلاحات پروتستانی اش رقم خورد. او در قبال یهودی ها نیز نظر های تندرویانه ای داشت. به باور او، یهودیت دینی اهریمنی بوده و باید نابود شود. لوتر به نحوه وحشتناکی یهودی ستیز بود.

در سال 1543، مارتین لوتر کتابی با نام «در مورد یهودیان و دروغ هایشان»، به این عنوان اشاره می کند که آیا از دید او، یهودیان انسان هایی طردشده و گناه کار هستند. او یهودیان را دروغ گو و کافر می دانست که باید نجات پیدا می کردند. از دید او، تنها راه نجات یهودیان این است که مادامی که به مسیحیت ایمان نیاورده اند، به وسیله مسیحیان اعتقاد نابود شوند.

او روش های مختلفی را امتحان کرد تا از طریق آن یهودیان را متقاعد کند که به مسیحیت روی آورند. یکی از این راه ها به آتش کشیدن کنیسه یهودیان بود. او حتی دستور داد تا منزل آن ها را نیز بسوزانند تا جایی جهت زندگی نداشته باشند. لوتر حتی کتاب ها و نوشته های مذهبی یهودیان را ضبط می کرد و به خاخام ها اجازه تبلیغ و آموزش دین ارزش را نمی داد، چون تصور می کرد پروردگارش با این کار خشنود خواهد شد.

لوتر یهودیان را از رفت وآمد در بزرگراه های مهم منع کرده بود، چون از دید او آن ها باعث اغتشاش و هرج ومرج می شوند. یکی دیگر از آخرین کارها لوتر علیه یهودیان، توقیف دارایی های نقدی آن ها بود، و فقط درصورتی که صادقانه به مسیحیت رو می آوردند، پول یهودیان را باز بعد می داد. با وجود محبوبیت مارتین لوتر، باید اذعان کرد که او یک تروریست پروتستان بوده.

واژه های کلیدی: تاریخ | مردان | مردانه | انسانیت | تاریخچه | اخبار فرهنگی و هنری

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند...!

این صورت ها آن‌قدرها هم خوب نبودند…!


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار